Studentske priče

Moje iskustvo u Rochesteru, Sanja Čović, RIT Alumnica

Oduvijek sam željela upisati fakultet koji će mi ponuditi obrazovanje izvan konvencionalnog učenja, uz izloženost međunarodnom okruženju.

Za mene je jedna od najisplativijih prilika koje se nude ovdje na RIT-u nesumnjivo bio Global Scholars Program! Riječ je o programu namijenjenom studentima iz RIT Global kampusa, koji omogućuje globalnu razmjenu do dva semestra bilo u RIT Rochester ili u Dubai kampusu. Moram priznati da je ovo bila jedna od glavnih odrednica moje odluke da se upišem na RIT Croatia, ali isto takosam znala da ću tijekom studija trebati postići određeni stupanj zrelosti, prije nego što krenem u novi životni put na drugom kontinentu. Zadnja godina studija se pokazala kao savršen trenutak zaodlazak na kampus u Rochester, jer ne samo da sam pohađala redovite predmete, već sam i provela svoj istraživački projekt završne godine i imala priliku odabrati temu koju sam zaista željela. Morala sam se upoznati s američkom hotelijerskom praksom dok sam otkrivala kako hoteli pomažu svojim zajednicama tijekom uragana. Bilo mi je to nešto potpuno novo i bila sam tako sretna što sam tijekom istraživanja mogla otkriti mnoštvo zanimljivih činjenica.

Kad sam stigla na kampus, najviše me iznenadila veličina! Gotovo je poput grada za sebe (unutar grada Rochester). Na kampusu studira veliki broj međunarodnih studenata iz preko 100 zemalja! Odjel za hotelijerstvo i turizam je mali u usporedbi s drugim glavnim smjerovima, ali postoji puno aktivnosti i klubova kojima se studenti mogu pridružiti. Volontirala sam na studentskom događaju večeri za Valentinovo i bilo je izuzetno korisno predstaviti naše gostoprimstvo gostima!

Kako bih upoznala što više studenata na kampusu, pridružila sam se Delta Sigmi Pi, koja se smatra najistaknutijim profesionalnim poslovnim bratstvom. Ovo je također bio uzbudljiv izazov, jer postoji strukturirani postupak koji student mora proći da bi se mogao pridružiti. Bratstvo organizira mnoga događanja koja uključuju predanost vrijednostima bratstva, profesionalnosti, društveno korisnog rada i stipendije. Odlučila sam se pridružiti i Odboru za volontiranje jer sam željela raditi nešto za veću dobrobit te sam htjela  vidjeti  kamo će me to odvesti.

Život u RIT-u ne prestaje me oduševljavati! Sve je brzo, postoji mnogo klubova, udruga i za sve vrste interesa i osobnosti. Hokej je ovdje jako  velika stvar i definitivno je lijepo sudjelovati u  gledanju utakmice i podržavati Tigrove. Ovdje stvarno imate onaj osjećaj da ste dio velike obitelji! Global Office imao je mnogo zabavnih aktivnosti za međunarodne studente. Također sam iskoristila priliku da putujem tijekom proljetnih praznika i posjetim Kaliforniju. Rochester je izvrsna destinacija za daljnja putovanja, a nalazi se u blizini nekih velikih i poznatih gradova, poput Toronta i New Yorka.

Kad je zavladala pandemija, u početku sam se osjećala jako uplašeno. To je zasigurno bio emocionalni tobogan za sve nas i zaista sam bila tužna što će moje lijepo iskustvo završiti ovako. Međutim, ostala sam u kontaktu sa zajednicom  putem virtualnih platformi i iako smo se mogli vidjeti samo virtualno, ni u jednom trenutku se nisam osjećala usamljeno. RIT mi je I dalje nastavio davati svu podršku potrebnu da uspješno završim svoj semestar i diplomiram.

Iskreno bih preporučila ovaj program svima koji su strastveni prema drugim kulturama, otvorenog su duha i spremni su odustati od određenih stvari kako bi dobili nešto novo, jer je iskustvo nevjerojatno korisno. Obrazovanje se ne vrti samo oko učenja za vaše ispite ili izvršavanja vaših zadataka. Obrazovanje stečeno iskustvenim učenjem i izazov da budete otvoreni za ono što budućnost nosi najcjenovitija je stvar koju RIT nudi!

Sanja Čović je bila studentica Hospitality and Tourism Management programa, te je bila na RIT Global Scholar programu u Rochesteru u proljetnom semestru 2020.

Moj život u Rochesteru, Karmen Ćuk

Ne znam odakle početi. Prije godinu dana sjedila sam u avionu na letu za Rochester sa petoricom IT-jevaca sa RIT Croatia. Kakva je to bila avantura (:)). Kampus – baš „američki", prepun studenata, vjeverice skakuću okolo, studenti voze skejtove i bicikle, ljudi u japankama sa čarapama (lol)…

Predavanja u Rochesteru su jako opuštena, potpuno drugačije od hrvatskog kampusa. Baš je užitak slušati iskustva stranih profesora. Njihovo znanje i stručnost stvarno ostavlja bez teksta.

Rochester kao grad možda nije grad koji se MORA posjetiti, ali je na super lokaciji od kud se može posjetiti puno gradova i mjesta. Zajedno sa ostalim studentima na razmijeni ide se na slapove Nijagare koji su prekrasni. Ja i moja petorica IT-jevaca smo otputovali na pet dana u Toronto u iznajmljenom minikombiju (definitivno iskustvo samo po sebi, ne znam mogu li ga baš preporučiti XD). Također posjetili smo i NYC koji je udaljen 4 sata autobusom od Rochestera. To je bilo najbolje putovanje u mom životu. Sve u svemu, uživala sam u Rochesteru, grad je jako vibrantan i super za iskusiti američki način fakultetskog školovanja. Iskreno, jako mi fali i uvijek sam sretna kad razmišljam o vremenu provedenom tamo.

Karmen Ćuk je bila studentica International Business programa,, te je bila na Global Scholars programu u Rochesteru u jesenskom semestru 2017.

525000 dragih trenutaka, Andrea Kecić

Od kolovoza do kolovoza, od jeseni preko proljeća do ljeta, „525,000 dragih trenutaka, 525,600 minuta..." Uistinu kako izmjeriti godinu?

Moj život nije mjuzikl, ali ako mi pjesma kaže da ju mjerim po ljubavi, pa, nisam sigurna da postoji pjesma ili čak riječ kojom bi mogla opisati godinu koju sam provela studirajući u Rochesteru. U tako kratkom periodu, proputovala sam saveznu državu New York i cijelu istočnu obalu SAD-a, pridružila sam se timskom sportu, isprobala toliko novih stvari i upoznala mnoštvo predivnih ljudi koji su zaslužni da sam se u Rochetseru osjećala kao doma: moji cimeri, treneri i ekipa iz tima, profesori i kolege – svi su to ljudi koje s ponosom zovem prijateljima.

Za sve vas koji razmišljate o studentskoj razmijeni imam samo jedan savjet: prestanite razmišljati i otiđite. Izađite iz zone komfora, okružite se sa nečime novim i nepoznati i vjerujte mi, na kraju svega imat ćete novo mjesto na planeti koje ćete zvati domom, još jednu obitelj i mnoštvo divnih uspomena, a kad vas pitaju „Kako ti je bilo?" nećete znati odakle početi.

Andrea Kecić  je bila studentica Hospitality and Tourism Management programa, te je bila na RIT Global Scholar programu u Rochesteru u tijekom cijele akademske godine 2017/2018.

Moje Global Scholar iskustvo u Dubaiju, Maja Utrobičić

RIT ima nevjerojatnu ponudu za studij na tri kontinenta unutar jedne diplome, što je potaknulo moju odluku upisati RIT i bilo bi mi žao mi je da nisam iskoristila ovu priliku. Prije svega željela sam istražiti zemlje i kulturu Bliskog istoka. Uzimala sam uzbudljive kolegije poput arapskog jezika, susrete istoka i zapada i Islamske kulture samo da spomenem nekoliko. Osim studija, stvorila sam puno zanimljivih veza i posjetila mnogo mjesta. Kampus nudi mnoge izvanškolske aktivnosti poput sportskih klubova i izleta, što olakšava integraciju. Iznad svega uživala sam u mješavini brzo rastuće moderne zemlje s beskrajnim mogućnostima i islamskom tradicijom.

Moj savjet je da se unaprijed raspitate o kulturi i šta se može i ne smije raditi u Dubaiju, iako će na početku biti ljudi biti puni razumijevanja i spremni pomoći, stoga ne treba biti straha sve dok studenti imaju poštovanja i otvoren um u svim situacijama. U Dubaiju može biti prilično jednostavno potrošiti mnogo novca zbog obilja ponude kao što su trgovački centri, restorani itd. Dobro je postaviti tjedni budžet da biste je zadržali sve pod kontrolom. Meni je puno pomoglo pripremanje vlastite hrane i upoznavanje sa javnim prijevozom – kako su autobusi i metro najbolje povezani. Također, mogla sam spojiti razmijenu sa stručnom praksom u Dubaiju, koji je bio dio ovog iskustva i tokom kojeg sam naučila puno uzbudljivih stvari koje su različite od svega na što sam do sada bila naviknuta.

Na kraju mislim da je važno da budemo otvoreni i da izađemo iz zone komfora. Zato je program studentske razmijene za mene bio izvrstan način za rast i priprema za buduću karijeru.

Maja Utrobičić  je bila studentica Hospitality and Tourism Management programa, te je bila na RIT Global Scholar programu u Dubaiu u tijekom proljetnog semestra 2018.

Preddiplomski stručni studiji
Master of Science studij
Posjeti naš kampus

Fatal error: Call to a member function gdpr_info() on null in /home/croatiarit/public_html/footer.php on line 143